Wywiad z twórcami Łowców Zombi

Jeszcze nie tak dawno na przeglądarkach dominowały gry fabularne, które pomimo dość prostej budowy cieszyły się ogromnym zainteresowaniem wśród graczy.
Jak się okazuje gry przeglądarkowe nie umarły, a by dowiedzieć się nieco o ich fenomenie i zainteresowaniu, postanowiłem porozmawiać z twórcami gry Łowcy Zombi.

Łowcy.Zombi.banner

Łukasz: Od jakiegoś czasu na przeglądarce oraz na urządzeniach mobilnych można zagrać w grę Łowcy Zombi. Czy na początek moglibyście opowiedzieć o czym jest gra?

Łowcy Zombi: Gracz wciela się w tytułowego „Łowcę”, który musi ocalić swoich bliskich podczas apokalipsy zombi. Nasz bohater przemierza wschodnie wybrzeże USA w poszukiwaniu rodziny, walcząc z zombi i innymi zagrożeniami, jakie czekają na niego w upadającym świecie. Te wszystkie wydarzenia zmieniają go: nie jest już tylko przestraszonym pasażerem metra z początku gry, ale staje się twardym, dobrze wyposażonym, zabójcą zombi. Możemy rozważać, czy jest dobry, czy zły. Fabuła sugeruje pierwszą odpowiedź, ponieważ nasz bohater ratuje rodzinę, ale z drugiej strony, może to być ktoś kogo nie chcielibyśmy spotkać w ciemnej uliczce. To pozostawiamy wyobraźni graczy.

W praktyce, gracz ma do wyboru wiele różnych trybów rozgrywki. Znajdują się wśród nich zarówno misje i zadania dla pojedynczego gracza, jak i bardziej złożone tryby, które wymagają współpracy z innymi graczami. Ważną częścią rozgrywki jest bowiem właśnie kooperacja z innymi graczami, interakcja z nimi oraz oczywiście rywalizacja. Warstwa społecznościowa gry jest bardzo istotną częścią Łowców Zombi.

Ł: Gra porusza tematykę zombie. Dlaczego zdecydowaliście się właśnie na żywe trupy, a nie np. wampiry?

ŁZ: Wampiry są dobrym materiałem na grę, ale nie ukrywamy, że właśnie zombi są nam bliższe i wydawały się nam bardziej interesującym tematem. Możemy z tego miejsca wymienić sporo filmów, seriali i gier na temat zombi, które do tej pory mamy w sercu. W przypadku wampirów, musielibyśmy się nad tym dłużej zastanowić ;).

Z wampirami jest poza tym jeden podstawowy problem. Opierając się na przyjętej wiedzy na temat wampirów, raczej nie występują masowo i działają w ukryciu, nie doprowadzając swoim działaniem do upadku cywilizacji.

Ogólnie rzecz biorąc, temat apokalipsy zombi wydaje się nam bardziej porywający i z pewnością daje nam znacznie większe pole do manewru, jeśli chodzi o zaskakiwanie graczy.

Ł: Postawiliście na grę fabularną, w której nie ma opcji multimedialnych jak w wielu grach obecnych na rynku. Czemu akurat taki gatunek?

ŁZ: W zasadzie, sam niejako udzieliłeś na to pytanie odpowiedzi – na rynku po prostu nie ma wielu takich gier, jak nasza. Możemy spotkać wielkie produkcje cechujące się zaawansowanymi silnikami graficznymi, ale przez to też wysokimi wymaganiami sprzętowymi oraz często bardzo drogimi. My natomiast poszliśmy w kierunku gry fabularnej opartej o model free to play, a więc dający możliwość gry zupełnie za darmo. Co więcej, gra praktycznie nie ma żadnych wymagań sprzętowych, więc można w nią grać na każdym urządzeniu, które ma przeglądarkę internetową. Oczywiście można też pobrać dedykowane aplikacje na Androida i iOS-a.

Na koniec możemy jeszcze dodać, że lubimy i cenimy gry fabularne, wyróżniające się przede wszystkim oryginalną treścią, które w przeszłości były niesamowicie popularne. Jak wiemy, moda co jakiś czas powraca. W przypadku gier też może tak być 😉

Ł: Ile czasu zajęło stworzenie gry i co było najtrudniejszym elementem?

ŁZ: Prace nad grą rozpoczęliśmy ponad rok temu i można powiedzieć, że te prace wciąż niejako trwają. Codziennie pracujemy nad ulepszaniem naszej gry, regularnie dodajemy nowe treści oraz tryby rozgrywki. Zależy nam, by gracze mieli co robić, nawet po kilku miesiącach „zabawy z zombiakami”.

To nie jest tak, że po wydaniu gry, można osiąść na laurach. Cały czas trzeba pracować nad produktem. Na pewno tworzenie gier, nie jest więc takie proste, jakby się to mogło wydawać. Nawet z pozoru proste – patrząc od strony użytkownika – produkcje, wymagają bardzo dużo czasu i pracy.

Co było najtrudniejsze? Wskazalibyśmy przewrotnie i oczywiście z lekkim przymrużeniem oka, na trzymanie się wewnętrznych deadline’ów, gdy masz tyle pomysłów w głowie 😉

Ł: Czy planujecie dodać jeszcze jakiś tryb gry? Jeżeli tak, to jaki?

ŁZ: Tak, cały czas pracujemy nad kolejnymi trybami, a najbliższy z nich powinien zadebiutować w ciągu kilku najbliższych dni. Mowa tutaj o Wojnie o Miasto, która wprowadzi walkę pomiędzy graczami na poziomie Gangów. Będziemy konsekwentnie rozwijać grę i dodawać do niej nową zawartość.

Ł: Jaka jest reakcja graczy na grę? Często spotykacie się z ich opiniami?

ŁZ: Otrzymujemy bardzo duży feedback od graczy, za co jesteśmy bardzo wdzięczni. Dzięki temu wiemy czego od nas oczekują. W kontakcie z graczami pomagają nam oczywiście także media społecznościowe. Nieskromnie musimy przyznać, że opinie o grze są bardzo pozytywne i napędzają nas do dalszej pracy. Zdarza się oczywiście czasami, że spotykamy się z mniej korzystną opinią, ale zawsze jest to konstruktywna krytyka, która pozwala nam na rozwijanie gry w dobrym kierunku.

Chcielibyśmy jednocześnie bardzo podziękować za dotychczasowe wsparcie gry i pomoc w jej rozwoju.

Ł: Czy planujecie w przyszłości jakiś kolejny tytuł na komórki (niekoniecznie o zombie)?

ŁZ: Tak, mamy takie plany i te plany mają już nawet konkretną nazwę. Mówię tutaj o naszym projekcie Obrońcy Galaktyki, który powinien pojawić się w 2 kwartale tego roku. Myślimy także o innych projektach, ale jeszcze za wcześnie, by podawać jakieś szczegóły.

Ł: Na koniec chciałbym Wam podziękować za poświęcony czas i życzyć wielu pozytywnych opinii graczy i wielu innych sukcesów związanych z tym, oraz przyszłymi tytułami!

ŁZ: Dziękujemy bardzo za wywiad i do zobaczenia w grze!

Pozdrawiamy!

 

Zobacz trailer gry!

 

Chcesz być na bieżąco z grą?

Zagraj: http://lowcyzombi.pl/
Lajkuj: https://www.facebook.com/LowcyZombi/

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

8 + 17 =