Tematyka żywych trupów jest nieodłącznym elementem popkultury a sam ich motyw pojawia się w najróżniejszych odmianach. Gry RPG pomimo mocnej konkurencji ze strony elektronicznych tytułów wciąż ma się bardzo dobrze. Osadzając grę w świecie, w której stąpają zombie z reguły polega na przetrwaniu, jednak w nowo powstającym systemie walka z martwym zagrożeniem nie będzie wcale najważniejsza bo poza nią liczyć się będzie spożywany alkohol!
Prześmiewcza gra RPG „Zombie Chopper” stworzona przez Przemka Ławniczaka przeniesie nas w świat, w którym krew i alkohol leją się strumieniami! A oto i wstęp fabularny gry:
Akcja tej gry fabularnej rozgrywa się na terenie USA, w niedalekiej przyszłości, w świecie opanowanym przez groźny wirus, który odmienił wszystko co żywe: rośliny zniszczył, zwierzęta zmutował a ludzi przekształcił w zombie. Nie dotknął tylko tych nielicznych, którzy podczas całego spustoszenia, jakie spowodował byli pijani – okazało się, że alkohol jest na niego jedynym antidotum. Podczas detonacji bomb z wirusem, największą grupą pijanych ludzi w Stanach byli członkowie gangów motocyklowych, którzy zebrali się na jedną wielką libację, zawieszając tymczasowo wojny toczone między swoimi klubami. Niestety nie wystarczyło raz porządnie się nawalić – wirus wprawdzie szybko osłabł, ale wciąż krąży w atmosferze i żeby nie przekształcił żyjących w chodzące trupy, muszą oni cały czas uzupełniać promile krążące we krwi. Kluby podzieliły się na mniejsze grupy, których zadaniem jest poszukiwanie alkoholu, amunicji i reszty środków. Toczą oni zaciekłą walkę o przetrwanie w wyniszczonym świecie, likwidując hordy zombi. Trzeba być na tyle pijanym, żeby nie zostać jednym z nich, ale na tyle trzeźwym, żeby w ogóle coś zdziałać.
O samej zasadzie działania i systemie, na którym będzie oparta gra wiemy niewiele, ponieważ prace nad grą cały czas trwają. Wiemy jednak że będziemy:
– Tworzyć zarówno kampanie jak i pojedyncze sesje.
– Używać prostej, intuicyjnej mechaniki, opartej na kościach od k4 do k10, podkreślającej „odjechaną” wizję zombie apokalipsy, w tym zasady upijania się oraz zarażenia wirusem.
– Stosować zasady zużywania trunków, które są jednocześnie paliwem do pojazdów.
– Walczyć swoimi postaciami w trybie „bullet time” – zwolnionym tempie, znanym z gier i filmów.
– Wykonywać filmowe akcje poprzez system krytyków, podkreślający klimat (krytyki zdarzają się tym częściej im Bohaterowie są bardziej pijani).
– Rozbijać się po pustkowiach, używając specjalne zasady pojazdów, ich ulepszeń oraz pościgów.
– Dziesiątkować stworzonych przez generatory zombie oraz zmutowane zwierzęta, zarówno hordy jak i bossów.
– Tworzyć drużynę zombiaków lub gra nimi po przemianie.
– Gnać swoimi pojazdami przez pustkowia, eksplorujcie rozległe tereny i odwiedzajcie miasteczka należące do klubów motocyklowych.
Ja twierdzą twórcy, gra nie ma na celu propagowania spożywania alkoholu. Wszelkie trunki są elementem wyłącznie humorystycznym zapewniając także oryginalność całej konwencji. Prawdopodobnie też dlatego gra będzie przeznaczona głównie dla dojrzalszych graczy.